Efter nästan 50mil kan jag konstatera följande..Hallå, är det någon som hunnit avverka mil med sin Nytro?
Vore kul att höra lite om hur ni upplever den, prestanda, fjädring, hanterbarhet mm.
funderade lite över bränsle förbrukningen är det vid riktigt hård körning den tar kring 2l ???Efter nästan 50mil kan jag konstatera följande..
Motorn är fantastisk, enormt gassvar..
Tycker fjädringen funkar riktigt bra, är faktiskt positivt överaskad..
Extremt rolig att "leka" med, burka osv.
Negativt
Drivhjulen och mattan!!!!!!!!! Bedrövligt att det inte sitter no-slip standard (har dock bytt)
Kall att köra, liten ruta osv..
Kunde gärna fått vara större tank, har snittat 2-2,3 l/milen
I det stora hela är jag dock väldigt nöjd..
Då är vi inne på samma linje. Är dina hjul svarta? i så fall är det Duells. Har en polare som har en RTX med samma matta som jag. Men han har ski doo hjul (vita) och den vibrerar inte lika mycket. Tror man skulle ha köpt sånna hjul i för halva priset i stället.Skulle tro det är Duells. Dom bytte mattan innan leverans åt mig... Tycker det är lite vibrationer i min när jag släpper gasen och bromsar i hög fart. Trodde först att det var bromsskivan som gick tungt på axeln typ men jag är mer å mer inne på samma som du. Ska börja testa slacka mattspänningen nu när det blir nå före igen och se om det blir bättre... Det jag märkt när man varit på cross tävlingar är att det kan rassla lite om nonslipparna. det är nog så att nonslip piggarna som på nåt sätt (fastnar) i mattan lite å gör det... Det är då vad jag fått för mig i alla fall.....
Det är väl möjligt men jag tror inte det är nån skillnad egentligen. men jag tycker att mattan är lite för spännd, men den är ju ny så jag tänkte vänta ett tag å se... Det är inte mycket vibrationer men ibland känns det...Då är vi inne på samma linje. Är dina hjul svarta? i så fall är det Duells. Har en polare som har en RTX med samma matta som jag. Men han har ski doo hjul (vita) och den vibrerar inte lika mycket. Tror man skulle ha köpt sånna hjul i för halva priset i stället.