omgjorda indy 500 94-98(?)?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
köpte mig ju en -98 indy 500 nyligt och har sedan suttit här på forumet och försökt läsa på så mycket som möjligt om motorer, chassin med mera..men finner att de flesta trådar om indy gäller de lite äldre skotrarna. Finns det inte så många av min modell i trafik eller är de helt enkelt så tråkiga att ingen gjort något med dem?:boring:

Jag skall byta matta på min i alla fall, ev fixa styrhöjjare och kanske skidor, ja lite pyssel eftersom, och vill ju därför ha lite inspiration :D Vet e exakt men det är väl 94-98 som den fanns med evolve chassi? Vad är skillnaderna mellan evolve/gen II ?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Inte någon som byggt om en sådan här? Funderar nämligen på att ev höja boggin+ framvagn lite, på med andra skidor ( förslag på vilka?) samt att jag har en 32mm matta på g som åker på.....
Bättre dämpare i boggi eller framvagn, i så fall vilka?

Tar gärna emot tips på vad som kan göras samt vilka delar som jag kan använda för att uppgradera den lite, även om det inte är en racer så kanske man kan förbättra den lite :) ?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
slänger upp den här igen och hör om någon byttb boggie på dessa, till en längre tex? Funderar på en SKS boggie ev. då den skall passa rakt av...eller någon annan bra pasande boggie som någon kan tipsa om samt matta med 32mm kammar.Tunnelförlängning kan jag lätt gör en egen via verkstad...:)
Eller är det bättre att låta den vara kort med 32mm matta bara?