Omplacering stänklapp!!

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Trött på att backa fast stänklappen så fort du backar i lite snö? gör som jag och flytta fästet till stänklappen för att Undvika det. For på plåtverkstan och köpte en bit aluminiumplåt 40x10cm som jag bockade till senare på jobbet. tanken var att kunna justera biten efter den popnitats dit på tunneln.​

Senare när den popnitades dit så justerades den in och efter montering av stänklappen och ytterligare lite justering så bockade jag till två bläck som jag lade från slutet på tunneln och ner på den bockade aluminiumplåten och sen under stänklappen för att sedan popas fast.

bilderna förklarar arbetets gång väldigt kortfattat och jag är nöjd över resultatet. väntar dock bara att se om det fungerar så man nu inte backar över den ändå, hade inte tid för nån längre provkörning idag, men skulle så vara fallet så har jag ytterligare nån ide.

Om nån förresten har nån fin idé över hur jag ska göra med bågen så dela gärna med er, har själv ännu inte bestämt mig hur jag ska göra.
tackar för mig

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Tänkte just när jag såg bilderna "hur ska han göra med bågen?" Den är ju ett måste! ;) Går den inte att flytta bak en bit? Blir iofs fult med hålen men ändå en lösning

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
absolut, jag hade inte tänkt köra runt utan båge, har också tänkt att enklaste vore ju att bara flytta den bakåt några cm. vill inte göra för mycket heller så det ser för buskmeckat ut.

ang hålen så finns det ju både 6 och 8mm gummipluggar av samma typ man använder till bilar och pluggar hålen i sparklådor och dyl när man rostskyddat, det läre väl se rätt bra ut iaf bättre än bara hål kanske.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Blev riktigt bra det där måste jag säga!
Ser ju riktigt sjysst ut, och när det dessutom har en funktion så är det ju alla tiders! -TUMMEN UPP!-