Ont i fingrarna

27 feb 2012
8
0
1
umeå
Hej!
Har fått ett problem som jag inte haft tidigare. Nu i år har jag börjat få ont i fingrarna på gashanden. Är bara långfingret, ringfingret och lillfingret. Gör bara ont om om jag belastar dom eller klämmer på dom. Aldrig haft detta problem förr. Någon som vet vad det är och om jag borde göra något åt det?

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Skulle kunna vara nerven som kläms när armbågen vrids i viss vinkel. Lösning KAN vara att vrida gashandtaget så du inte vrider armen i samma vinkel.

Ja, eller sluta köra skoter. ;)

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Visst, du kan ju ha tur att det finns nån medicinskt kunnig här på forumet, men annars skulle jag vilja råda dig att kontakta sjukvården. Kan ju vara vibrationer som påverkar också...

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Hade samma problem som dig. Fast fingrarna domnade bort. Skulle tro det är karpaltunnel jag har problem med. Men har laborerat med olika vinklar på gas/broms/styre och nu hittat något som fungerar hyfsat. Brukar även använda en såndär klämgrej å sitta å klämma på i tvsoffan ibland :p

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Undra ja om det kan vara nå liknande jag fick när jag cykla downhill när man fick bända bort fingrarna från styret, jag löste det genom voltaren gel och underarms träning.
Bara en tanke

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Det kan även vara tendosynovit/trigger finger, höger pek och långfinger brukar jävlas för mig, blir en spruta nån gång / år, ringfingret jävlades också men blev bra efter första sprutan för 20 år sen. Pek och lång finger är bättre nu sen senaste sprutan än de varit på säkert 10 år. Kanske tog ordentligt denna gång. (oftast ska man bli helt bra efter en spruta) triggerfinger innefattar också ofta låsningar. Och öm handflata.