Jag måste ha en ny kedja till min skoter, men jag vet inte vilken bredd jag har. Hur kollar man det? Det står på skoterleden bredd 11, 13 och 15 passar till min skoter, men bli inte dreven för smala om jag köper en bredare? Är det i mm dem räknar?
Jag måste ha en ny kedja till min skoter, men jag vet inte vilken bredd jag har. Hur kollar man det? Det står på skoterleden bredd 11, 13 och 15 passar till min skoter, men bli inte dreven för smala om jag köper en bredare? Är det i mm dem räknar?
Kedjan består av en massa skivor i bredd och det är antalet sådana skivor som anges som 11W, 13W osv....
Det är bara att räkna på din kedja, du kan ha en tjockare kedja men då bör du även ha åtminstone övre drevet i samma tjocklek då linjerar kedjan rätt över det nedre smalare drevet en fördel med lilla drevet tjockare är att största risken för att kedjan ska rappa är på just det övre drevet
Sweet nu hajjar jag Fick inte till det om man mätade bredden bara på kedjan i mm men nu vart det lite enklare, tack! Låter som en idé å kanske köpa en bredare kedja. På min kedja så är det en ända skiva som har gått sönder, hur mycket svagare bli kedjan just där? Har en bredd på 11w.