Orkeslös MXZ 600

MatsN

Medlem
11 jan 2011
43
2
8
Luleå
Gick bra då jag ställde bort den men nu när jag skulle igång med den så hade ena stiftet satt igen så jag bytte båda och fixade rätt avstånd på elektroden. Men den är helt orkeslös och vill dö på tomgång. Med mattan i luften orkar den dra men inte nere i snön. Kan det va nåt som isat igen då den stått i snöfall utan kapell?

MatsN

Medlem
11 jan 2011
43
2
8
Luleå
Aah ni menar nödstoppen;-) Ska ta in den o tina upp den får vi se. Men det piper då ingenting. Men däremot så sitter den lite sladdrigt. Hur ska den sitta egentligen? Nyss köpt skotern.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nej, den piper inte, finns ingen summer.

Men om den har stått länge, så behöver förgasarna rengöras grundligt, bränslepumpen likaså. Töm tanken också, och tanka i färsk bensin. Dagens dåliga kvalitét på bensinen klarar inte ett halvår i en skotertank.

deji

Välkänd medlem
Precis som dom flesta skriver, den svarta nödstoppen, om du titta in i den så ser du att det är lödningar i den och det är stöldskydd. Den är kodad till just din skoter och om inte den funkar så varvar inte skotern. Men prova att tina upp delen som sitter på skotern med en påse med varmvatten i, det har jag fått göra några gånger!
Hoppas det löser sig

mvh

MatsN

Medlem
11 jan 2011
43
2
8
Luleå
Körde in den i garaget o tinade upp den. Nu verkar den piggare. Inte provat än men den svarar rappt på gasen.