Tja finns det någon här som byggt en egen pack-kälke till skotern nu är det så att jag har en stor gammal skoterpulka/kälke till skotern men dock tycker jag den är lite för stor och klumpig för att ta med sig när man bara skall ut och angla/fiska eller när man kör på lederna där leden är sådär och mycket träd och skit så nu håller jag på att skissa på en pack-kälke tänkte bygga en själv för det kostar en del om man skall köpa en färdig. Så nu har jag tänkt att man kanske skulle kunna bygga en pack kälke utav ev en lastpall med pall krage
för då kan man ju ändra hur stor man vill ha den alt efter som hur många pall kragar man använder tänkte bygga två stycken första blir en packkälke baserad på en hel pall och en ev andra skall jag göra lika med fast en halv pall som skidor använder jag ett par gamla skidor från en gammal ockelbo 600 med bladfjädring men jag vill höra vad ni tror om allt det här tror ni det blir ett ok bygge ? eller blir det bara skit utav det hela ?
för då kan man ju ändra hur stor man vill ha den alt efter som hur många pall kragar man använder tänkte bygga två stycken första blir en packkälke baserad på en hel pall och en ev andra skall jag göra lika med fast en halv pall som skidor använder jag ett par gamla skidor från en gammal ockelbo 600 med bladfjädring men jag vill höra vad ni tror om allt det här tror ni det blir ett ok bygge ? eller blir det bara skit utav det hela ?