Packboxar på rev 600?

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Kan ev packboxar på rev 600 03 h.o spricka & börja läcka innan jag alls hinna reagera?

Första symptonet var att tomgången försvann & den brörja blöddra på låga varv. Men gick toppen på fulla varv. Körde ca 2km till & nu tvär dör skotern. Går att få igång efter 4-6drag men går inte alls frammåt, ryker utav bara den.


Kan även tillägga att innan den började då på låga varv så pillade jag med choken & körde med den 5meter. Kan den ha fastnat ordentligt? För det ryker verkligen mycket.

Och tyvärr är röken mer vit (glykol = trasig packbox) låter även som om den går på en cylinder. Ingen som har något tips? Hur är lättaste sättet att kolla om det läker glykol till cylindern?

Tacksam för svar.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
De enklaste måste väl vara å kolla choken... Samt kolla stiften såklart...
Så fort jag fått lite mat i magen ska jag byta stift samt kolla choken, ev rengöra förgasarna.

OM det skulle läka glykol genom en packbox till någon utav de två cylindrarna, hur fort gjort är det att något händer med dem? Eftersom dom inte får kylningen elr dyl dom behöver. Genom att slita i dragsnöret i hopp om att få igång den alls kan inte skada?
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
den kan ta skada om vevhus/cylinder blir full av glykol, drar man då kan man få en krokig vevstake =/
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
den kan ta skada om vevhus/cylinder blir full av glykol, drar man då kan man få en krokig vevstake =/
Tusan, klurigt att alls försöka få igång den då.
Menar vill ju inte chansa sen måste den riktas/bytas också i hopp om att det var tändstift eller dylikt som är felet.

Edit! kom just från garaget:

Felet som var, eller ja, vad vi tror var:
Snuskigt skitig förgasare! Remdamm grus & allmänt skit hade satt sig där.
Dessutom höll två reed läppar ganska kraftigt öppet. Tack gode gud om detta var felet. hehe
 
Last edited: