Packväska/ryggsäck

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Någon som kan tipsa om en Packväska som går att montera på tunneln på en Pro-Rmk.
Kan även fungera med en Ryggsäck som man monterar fast i lastöglor exempelvis, men då vill jag gärna ha tips på en bra säck att montera, vill inte ha den på ryggen dock då det blir alldeles för varmt.
Har tittat igenom "tips på ryggsäck trådarna" men dessa lämpar sig bäst för montering på ryggen. =)
Vill inte ha en massa krimskrams på säcken som hänger å dinglar ner mot tunneln dock.

Har sett Arctics väska som följer med Crossfiren samt även Ski-doo väskan (satt på en summit) riktigt fina grejer men verkar inte gå att köpa lösa någonstans där jag kollat iallafall.
Kan kanske Polaris komma med någon variant nästa år? När brukar tbh katalogen börja titta fram i handeln?

Tacksam för svar och ideer...

Hittade just detta
http://www.purepolaris.com/en-us/Snowmobile/Pages/Search.aspx?q="inmeta:Family~Deep+Snow"&PrevCat=true&Listing=SnowAccessoriesNewfor2012(PolarisPGACatalog)&nPage=1&nSet=1&sort=1

Ser ju lovande ut att de kommer en tunnelväska =) för nog brukar väl alla tbh komma till sverige?
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Polaris tillbehören fäster man i skenan med en upponedvänd vagnsbult. Så har du bara en väska med flat botten i lämplig storlek så går det ju att ta upp fyra hål och ev förstärka. Då slipper du fästa med remmar. Vill man ha "snabbfäste" kan man sätta vingmuttrar på insidan. Jag har själv funderat på att göra ett fäste för pimpelskrylla på det viset...
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Infästningen är inte egentligen problemet, det är att hitta en lämplig väska som ryms och som ändå rymmer lite små grejer för en dagsutflykt =)
Sen vad jag menade med remmar som hänger är främst att jag inte behöver så mycket "på" väskan. Men remmar som håller fast väskan är helt ok. Dom går ju korta ner till lämplig längd.

//Linus
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Jo har sett den där också, men var lite för "kort" om man säger så.
Ser även att tror det var Duells som hade en modell, men fanns ingen bild på den så då är det svårt att bestämma sig..