Pantera -92 utan gnista

Pantera440

Ny medlem
4 maj 2008
4
0
1
Har fått problem med min Pantera -92 440. Vanligtvis är den lättstartad och går aldelens utmärkt. Men i veckan, när vi var i fjällen så började den strula, så klart.

Vi var ute på fjället och skulle hem, men den var stendöd. Trodde först att den surat ihop för jag fick den att tända till någon gång. Det slutade med att vi fick dra den hem igen. Började undersöka den, och upptäckte att den saknade gnista.

Jahopp, inte mycket att göra åt det, provade nödkoppligen enligt instruktionsboken och en massa annat.

Följande morgon däremot så hoppade den igång lika piggt som vanligt. Kopplade på pulkan och skulle iväg, lastade i famliljen men när det var dags att ge sig iväg var den död igen... Inte en tillstymelse till liv. Och så gjorde den varje morgon, den går hur fint som helst, men när man sen slår av den så vill den inte starta igen (med några få undantag).

Vad tror ni att det är som spökar?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
låter precis som att CDI boxen drar åt sig fukt, prova ta lös CDI boxen titta efter sprickor minimala räcker täta dem med silikon. innan du tätar den så stoppar du den i ugnen på lägsta värmen ca 70celcius och låt den ligga i typ 1timme så all fukt går ur den.

Pantera440

Ny medlem
4 maj 2008
4
0
1
låter precis som att CDI boxen drar åt sig fukt, prova ta lös CDI boxen titta efter sprickor minimala räcker täta dem med silikon. innan du tätar den så stoppar du den i ugnen på lägsta värmen ca 70celcius och låt den ligga i typ 1timme så all fukt går ur den.
Ja, jag har haft lös CDI boxen, men såg inga sprickor. Men skulle kunna gissa att det har något med fukt att göra för det var mycket vatten på sjön jag körde på precis innan den började kärva. Och nu när jag skulle lossa den från släpet var det inte problem för den att starta... hmmm...