Jag tror det är jag som uppfunnit denna oja
Det var så att jag o kompisaren helt enkelt inte hade råd att köpa deras "RÄTTA" tvåtaktskoncentrat (fattiga) då vi normalt kör 4% ibland i tank. Det skulle ruinera oss att blanda deras koncentrat halva normala oljeinblandet 2% men det blir dyrt ändå.
Jag har ju tvingat kompisaren att bli återförsäljare av payback för att ha nära att handla så han /vi har bra tumme med ägaren av Payback. När vi hörde om denna challenger helsyntetare som ska vara så bra redan utan bor så frågade vi om han evnt kunde tillsätta bor i den oljan,, och till våran förtjusning och förvåning kunde han det. Oljan blev inte dyr för den skullen otroligt nog så nu är vi nöjda.
Jag ska be Payback döpa den till Boost III special
Vi har ännu inte hunnit ut med dom högvässade katterna än så vi kan inte uttala oss om den utlovade renheten och minimala lukt o rökutveckling så stand by för utförliga tester. Till helgen startas den första TC 900an nu ännu mer vässad för året med tokförstorade 46,5mm förgasare he he. Min TC 1000 har några dagar kvar i i skruvning (1 vecka). Hårdtester kommer snabbt då vi ska ställa in dom för dragrace den 20 feb på sandslån.
Våra katter behöver ju minst sagt bra olja då vi varvar dom 9000-9500varv och dom bör ligga över 200hk bägge 2 så oljan kommer få ett hårt jobb. Tidigare i fjol han vi dock köra våran egen special snikborblandning (Aspen olja med tillsatt 1% Paybacks drivmedelsförtärkare . Den cocktailen är vi svinnöjda med ivf.
Vi tar då bort 1% olja och ersätter med 1% drivmedelsförstärkare vilket gör att vi får lös mer pullver bara av att losa 1% olja. Sedan ger ju boret märkbar friktionsförminskining och därmed ännu mer mos + längre livslängd.
Med 1% inbland av drivmedelsförstärkare ser man redan efter 1 tanks åka att det bildats vitt pullver inne i förgasarna och extra tydligt på insugsgummi. Tar man bort en trottel och tittar ner kan man se vitaktig yta som man med fingret kan stryka bort och få på fingertoppen. Så man kan lugnt säga att man får bor för pengarna! Och det är lätt att besikta hur hård bllandning man behöver sopa i genom att kolla in i fuggen då och då. Vad är hård blandning? Inte en aning? Men vi kör ca 1-2% DrivM några tankar och minskar en aning senare ner till ca0,5% inbland. Vi kör full ojeinblanding första tanken som i vårat fall är groteska 4% pga varvtalet,,därefetr går vi ner till 3% olja . Men ska man köra dragrace går vi ner till bara 1% olja och 2% driv medels.. No problems för så korta race. Med all den bor vi har i våra motorer ger jag mig F på att vi skulle kunna losa all ojeinbland för en dags race utan skader.
Därför bilr det spännande att se om denna callenger olja innehåller lika kraftig komncentrat bor som 1% drivmedelsförstärkare ger. Visar det sig att challengern innehåller fessig inbland av bor bär det sig bättre att köpa utan bor och köra i drivmedelsförstärkare istället på valfri olja för drivmedels har ju många andra fördelar såsom förebygger skit i förgasare och isbildning ,,ger också viss boosteffekt om än försumbar
Vore bra om fler åkare kunde testa denna olja för jag/vi får ju loss så få mil då vi mestadels bara vässar och åker lite.
Hur som.......Väldigt kul att dom säljer den olja MED bor i tack Payback fortsätt i den stilen.