Peugeot 205 Tråden!

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tjena,

Undrar om man kan smälla på ett par 17" på min lilla peugeot 205..? :hmmmm2:
Alla teorier välkommna.

Kommer göra det till en mer allmän tråd då jag nog kommer få mer funderingar osv.
Även bilder på bilen och alla mod kommer jag slänga upp med!

//Rasmus
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
du kan ju inte köra med 60 profil på ett par 17"..det skulle se förjävligt..självklart måste du ha lågprofil..sen får du se upp om du har en nyare bil som är helfordonsgodkänd..där får du bara smälla på upp till en viss storlek..
träffar du på fel bes. man kan de gnälla på för stora däck/fälgar.. samt att du ändrar rullningsomkretsen då sätter på stora däck så din hastighetsmätare kommer inte visa helt rätt hastighet
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
har du kollat in denna sida ( om du köper nytt ) : http://www.infosite.se/Wheels
bra priser med tanke på att paketen innehåller även däck.. skit däck men du kommer förmodligen bränna lite gummi så då är det bättre att köpa billiga däck
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okej, ska nog försöka något billigare i första hand.
Men riktigt snygga fälgar till bra priser till nästa bil kanske, bara känns lite fel o slänga på fälgar som kostar 1/3 del av va bilen kostar.
Nog för ljudet i bilen kosta mer än bilen kosta.. :aetsch:

Detta är gjort redan;
# Svart matta
# Halvläder stolar
# Omlackad
# Tagit bort lister
# Vita blinkers
# Sportratt
# 15" fälgar
# Ny suflet
# Ljud, ska dock fixa bättre baslåda.
# Japsdämpare
# Ny startmotor
# Nytt batteri
# Nya bromsar samt bromsledningar.


Saker som kommer;
# Ny baslåda
# "Lexus" lysen bak
# Nya fälgar och däck
# Sportluftsfilter
# Nytt avgas ligger långt upp på listan (2.5")
# Byta klimatanläggning (trasig)
# Byta handsfack (trasiga)
# Säkert något annat skojjigt!

Här kommer bild på bilen, enda jag har för tillfället.

 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Förlåt mig min förnuftiga sida, men jag har fått intryck av att sportluftfilter egentligen inte gör så stor skillnad och därför undrar jag bara om det verkligen är nödvändigt. Kanske ska du vidare åtgärda det trasiga innan något annat? Jag vet inte men så gjorde jag på min bil iaf.

Men, soft med cab
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Hur går det med bilen? Är lite intresserad för att jag själv håller på med en 240.:beer:
 
R

Robin

På en så pass liten motor gör öppet luftfilter inget märkbart effektmässigt, döck ett högre insugsljud..
Själv plockade jag nyligen bort mitt öppna filter på etanolconteinern, av någon anledning började tomgången att vandra fram och tillbaka med det på nu under senaste tiden, misstänker att lmm inte riktigt hämger med att reglera ordentligt.