Phazer 1, Choke inställning..

lars ostman

Medlem
11 okt 2006
44
0
1
Vikmanshyttan/Dalarna
Som jag fråga de på en tidigare tråd så undrade jag över Phazer eller Rave 670.
Nu har jag hittat en Phazer 1 som har ombyggdframvagn till Phazer 2 Men Choken är ur fuktion. Säljaren hävdar att det är så och att allt beror på att han tvingades byta vire men fick aldrig till justeringen. Tydligen känsligt att bägge knasarna är 100% likadant inställda för att det skall fungera.

Stämmer detta?? Resten av skotern verkar ganska lovande men det vore bra med lite kött på benen ang detta.

lars ostman

Medlem
11 okt 2006
44
0
1
Vikmanshyttan/Dalarna
Skotern är tydligen enormt svårstartad nu och skälet han ger är att dom inte står lika.....
Jag har ju inte tittat men dom kanske inte rör sig för den är löst spänd, har ingen aning men det låter ju jätte konstigt att det skulle vara så känsligt.

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Det är inte supernoga med synkroniseringen mellan chokarna men det är hur enkelt som helst att justera.
Börja med att släppa på den ena så att du känner ett ordentligt glapp när du drar i höljet vid gasaren sen justerar du den andra så du känner ett spel på ~3mm i själva choke spaken, då sträcker du den första så att spelet förvinner sen släpper du försiktigt tills spelet är tillbaka.
Det är gjort på bara några minuter, kolla också att pluncharna inte kärvar.