Phazer förlängning.

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Är ute ibland och läser på TY4Stroke och upptäckte att många på andra sidan pölen förlänger den korta phazern till 136 inch. Är det någon på detta forum som prövat detta? Hur stor blir skillnaden :hmmmm: Annars borde ju de flesta göra detta eftersom man ändå byter matta till 38mm (kammar).

Marcus-stind

Välkänd medlem
12 mar 2008
100
0
6
Är ute ibland och läser på TY4Stroke och upptäckte att många på andra sidan pölen förlänger den korta phazern till 136 inch. Är det någon på detta forum som prövat detta? Hur stor blir skillnaden :hmmmm: Annars borde ju de flesta göra detta eftersom man ändå byter matta till 38mm (kammar).

Jag är intresserad av samma sak, bump.

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Står som sagt en hel del på Ty4stroke, Gissar på att många behåller sin kort för att man gillar korta maskiner. Sen är det inte bara att förlänga, ska det bli riktigt bra så bör man nog ändra lite på dämparna, en hårdare fjäder bak och förlänga chassit.
Men finns fina kit i Usa så det blir nog ett sånt till flickvännen när hon tröttnat på orginal-mattan.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det som är att 136-144" mattor är lite svårare att få tag i 35mm bredd.
Sen har ju Camoplast tillsammans med Yamaha släpt, till rätt kurs, Cross-Country mattan vilket monterades av många ÅF som std. (eller tillbehör)

Därav har du inte så många förlängda.

Skulle jag förlänga min (om ja hade en) skulle den bli 128" (325, A/C) med en 44mm.. ;)