Phazer fx -07 vinglig.

PHIG

Medlem
30 dec 2008
10
0
1
Gävleborg
Hejsan.
Jag tycker min phazer är vinglig i framvagn.
Är det nån som har liknande problem?
Det sitter alla uppdateringar på den i boogien. Men inget är gjort fram. Har jag missat nåt?

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Tyckte min MTL va vinglig som tusan. Skulle tro att det mesta beror på att den hade lite spårvidd, men sen kan ju även toe-vinklarna spela in.

PHIG

Medlem
30 dec 2008
10
0
1
Gävleborg
Förspännigen på flädrarna är nästan på max. Sen toe-out är ca 10 mm så et är ju inom gränsen. Efter en hård led gär den riktigt bra men blir det lite snö så vill den kana och uppräda lite konstigt. Ska man kanske spänna balataremen ett hack? Man vill ju fortfarande kunna lyfta skidorna vid ett dike tex. Vad tror ni ?

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Ska verkligen 1cm toe-ut vara inom gränsen? Jag har alltid ställt de 1-3cm toe-in å tyckt de funkat bättre för stabiliteten :)

PHIG

Medlem
30 dec 2008
10
0
1
Gävleborg
Ska verkligen 1cm toe-ut vara inom gränsen? Jag har alltid ställt de 1-3cm toe-in å tyckt de funkat bättre för stabiliteten :)
Enligt instruktionsboken så är det inom gränsen.
Men man kanske ska öka det lite. Men jag tycker skidorna är såpass bred innan. För jag har flyttat distansen som sitter på skidorna så den sitter å utsidan av spindeln nu.

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Testa 1cm toe-in och du bör märka skilnad. Har aldrig hört om någon som kör toe-out.