Phazer FX Rocks!

Hayabusa

Aktiv medlem
19 okt 2007
72
0
6
Härnösand
Nu änligen har man inhandlat en skoter, började med att snegla på Rx1 -03 men tyckte att den börjar bli lite gammal, Sen kollade jag lite mera på En RS Vector -05, Den var det nära att jag köpte. Men hittade en -07 Phazer FX till mycket bra pris, då var det bara att slå till! Var ute och körde lite igår(Jo det fanns faktiskt snö kvar) och den gick överförväntan med de 80hk som den har, Den är faktiskt Rapp! =) , skönt även med back och fyrtakt! / Ville
Så nu kan det börja snöa!!

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Kul :)

Själv har jag beställt en "andraskoter" till familje- och skogs/jaktåkning (köra ut saltsten odyl)........en Phazer Venture Multipurpose. Skall bli spännande att få leverans i början av dec :cool: I Härjedalen kom det ytterligare lite mer snö i natt, dock inte mer än just markskyla ännu.

mvh / Matti

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Härligt! ett bra val av skoter tycker jag att ni båda gjort! men jag skulle gärna vilja veta vad du gav för fx:en?? :) lycka till med skotrarna !!

mats_96

Välkänd medlem
8 feb 2007
116
0
6
Kiruna
Har en Venture MP som jag kört ca 230 mil med förra vintern. Är kanonnöjd med den. Perfekt dragare och touringmaskin med hyfsad framkomlighet. Helt luktfri och bränslesnål.

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Har en Venture MP som jag kört ca 230 mil med förra vintern. Är kanonnöjd med den. Perfekt dragare och touringmaskin med hyfsad framkomlighet. Helt luktfri och bränslesnål.
Låter gött Mats!

Har du upplevt nåt orimligt slitage av slides som det pratas en del om i Yamahas touringboggi !??

mvh / Matti

mats_96

Välkänd medlem
8 feb 2007
116
0
6
Kiruna
Ja, det har jag. Har fått ett extra par boggiehjul + isrivare monterade redan från leveransen, men jag tycker det luktar lite bränt ibland. Dock skall sägas att slidesen har hållit i 230 mil trots hård körning utan fegande eller tramsande. De kommer att bytas vid service nu. Sedan har jag haft lite problem med en dämpare i boggien som gått av 2 ggr, men Yamahacenter har varit mycket hjälpsamma och efter omschimsning har det inte varit problem. Dämparna + en del annat kommer att uppdateras under servicen. I det hela är jag ändå kanonnöjd. Tycker att komforten är mycket bra trots att jag kört hårdare än vad som är tänkt med maskintypen.
Förbrukningen har legat mellan 1,2 och 1,9 l/mil så det är en stor fördel att slippa släpa runt på bensindunkar vid långkörningarna.