Phazer M-TX?

M-TX elr R-TX

• Totalt antal som röstat
    31

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ni får gärna motivera vrf:p

Har tråkigt och börja undra om man sku satsa på att byta in sin korta Phazer till en lång nästa år elr om man skulle förbättra den man har:(

sku man satsa på en 08 elr äre lika bra att ha en 07asM-TX i sånna fall

Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Ni får gärna motivera vrf:p

Har tråkigt och börja undra om man sku satsa på att byta in sin korta Phazer till en lång nästa år elr om man skulle förbättra den man har:(

sku man satsa på en 08 elr äre lika bra att ha en 07asM-TX i sånna fall
Jag har då aldrig kört en roligare skotern än en Phazer MTX. Därför röstar jag på ett byte mot MTX. sattsa på en -08 när du ändå håller på, så får du lite bättre "stuff"

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hmmm vad gjordes för uppgraderingar från 07-08? på M-TX:n?:hmmmm2::hmmmm:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
frågar igen vad gjordes för ändringar på phazer MTX -07 till MTX -08. Har fått vissa utgifter så -08ans model börjar glida iväg.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
stirra dig inte blind på papper... den går grymt fint. men de var inte de som var frågan :(

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Om jag var du så skulle jag byggt en bättre verson av mtx av den du har.

1. Rtx dämpare är bättre, runt om.
2. Boggins funktion är bättre, går att arbeta med för att göra den grym!
3. Mtx enda fördel är väl längre matta.. men det går ju som sagt att fixa.

Jag skulle gjort följande.

OFT skenförlängare.
Tagit bort kopplingen i boggin.
Flyttat upp/bak boggin ca 2 cm.
Sen tillverkat ett nytt ramverk till förlängningen, som passar till mattlängden.

Dock så vet jag inte om jag skulle göra den till en ren mountain, utan kanske till en 144" hybrid med 51mm kammar... DET skulle vara kul!

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Är det inte sämre boggie i 07 än 08an? är då foxfloat på 08

Har tänkt att man sku ha ett långtidsprojekt.

har funderat på att byte in min 07a mot en 08 RTX då får man ju mindre mil(min har gått över 800),Foxfloat fram, kanske bättre boggie, med lite tur kanske nå pp skidor. sedan förlänga till 136 möjligen 144, sätta V-kitt och ultra Q.

Eller är det billigare att köpa en 07 MTX å bredda fram+ sätta bättre boggie och foxfloat/öhlins fram? å V-kitt m.m.

Kommer nog bli under nästa år som det byggs isånna fall.

vad kostar boggie förlängning? + vad tror ni att 08 rtx kostar nästa år?

Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Rtx boggie är MYCKET bättre att bygga en lössnömaskin av, om du frågar mig så är det lustigt att yamma inte baserat sina mtx boggisar på det länkaget. Men det gör dom ju nästan iaf med nya nytro mtx boggien. Sen om du vill byta upp dig en årsmodell är upp till dig.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
mmm man tjänar ju nästan på att köpa en 08 rtx istället för att köpa grejjor till min 07a:p

Men vad finns det för mattor som passar en phazer? med 51 mm kammar 136 och 144 lång å vad kostar ett förlängnings kitt. hittar ingen hemsida med dom.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
okej dom är ju ganska billiga men finns dom i Sverige elr måste man köpa från USA då? blir ju en massa frakt å tull å allt skit:(

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
tackar får se hur man gör men är ganska säker på att det blir en 136 med 51 mm kammar och lite smått å gott , dock så har jag inte råd med detta i år har jag märkt så nästa år skare bli ;O

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
hmmm funderar om jag sku göra det men man får ju bättre boggie och foxfloat på 08an. + att min har gått ca 840 mil.(tappar ju så mkt i värde efter 800 mil.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Måste man förlänga tunneln om man förlänger boggien till 136?
Det kan nog behövas, men jag är inte säker. Det kan du ju kolla på din, loda ner där tunneln slutar och mät från vändhjulen och bak. Du bör ha minst ca 12+cm för att det ska gå utan att förlänga. Iaf om det inte ska se knasigt ut..