Hej!
Skriver inte så ofta här, men nu kände jag att det var läge!
Angående Phaxer MTX som pulk-dragare så ska det nog inte vara något större problem...
För hårdare ledkörning så är det stor skillnad beroende på årsmodell, desto nyare desto bättre. Nu till 2010 så har man tex renoveringsbara 36or runt om, så möjlighet till justeringar (om schimsning) finns om man känner att man behöver. Det som skulle kunna ställa till det är dom bakre fjädrarna i boggin som är i mjukaste laget, detta märks speciellt på 2007orna. Detta går dock lösa genom att byta till starkare, om man nu upplever problem med detta (beror mycket på körstil).
Såg att någon skrev att man helst skulle ha kompisar med 550is om man skall hänga med, detta kan jag dock dementera om det nu inte är ren crossbane åkning man utövar efter leden! Fast då skall man nog ta sig en funderare om man är på riktigt rätt ställe.
Effektmässigt så är Phazern lite lustig, upp till ca80 så är den i våra tester faktiskt snabbare än Xtrim 600 -09, men sedan tar Xtrimen över och drar ifrån. Toppfart är snäppet bättre än en 550 fläkt, man kommer relativt snabbt upp i 120 på hårt packad led och efter en stund även 130 men inte så mycket mer.
Slutligen så måste jag ju säga att Phazer MTX ändå är just en MTX, och dess "speciallite" är åkning på sidan av leden. Mitt tips till dig är att du åker och provar en, för än vad vi skriver i ett forum på internet så är det den personliga upplevelsen som avgör vad som känns rätt och fel!
Mvh Mattias