Phazer RTX - går det att få plats med 51 mm?

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Halloj!

Sitter nyligen hemkommen från fjälls (i söndags) o väntar redan på att få åka tillbaka. Nu när jag kommer upp nästa gång har jag lite o göra, skotern kommer bli 136" lång med en Freeride matta. Det blir även nya styrstål, 6" 60 graders på SLP PP greppar nå sinnessjukt - går som på räls över 90 i svepande kurvor, men den är tungstyrd i lägre farter med dom..

Nu till frågan, om jag tycker att framkomligheten fortfarande är lite i underkant så har jag redan tänkt på 37x345x44 backcountry eller kanske till o med någon 51 mm matta. Att få plats med 44 har jag förstått att mindre drivhjul möjliggör, men hur ser de ut med 51? MTX åker ju med de, men de kanske har framflyttad snökylare? Eller är det bara drivhjulen som skiljer? Nödlösningen blir ju att förlänga ännu mer, men vi får se var projektet slutar.

Om någon har funderingar på de så måste ge lite eloge till SBM variatorkit, åker med deras Comfort clutch kit med ny helix o ställbara vikter (steg 2). Sinnessjukt linjär o trivsam. Som den skulle varit från fabrik. Sen att man kan accelerera 1 km i taget från 0. Möjliggör ju krypandet i kraftledningsgator på ett helt annat sätt än standard, för o inte tala om backen. Det går ju att backa utan att flyga över styret ;) Sen att den drar hårdare på halvgas än den gjorde på full standard, säger väl en del om att kunna få ned effekten i backen