Phazer skakar:(

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
TJa

Så fort jag far utanför leden å håller full gas så är det som om mattan är i marken och hela skotern börjar skaka... de ända som får mig att börja fundera är att den gör det även på sjöarna? :eek:

nån annan som har så?:confused: vet ni vad det kan bero på om?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Du måste känna om de är att den kuggar över. Gör den det så låter det ganska mycket från boggie området och det känns i hela maskinen.
För att se hur spänd mattan är så hänger du upp den back och känner på mattan hur mycket den hänger från boggie skenan.

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
Du måste känna om de är att den kuggar över. Gör den det så låter det ganska mycket från boggie området och det känns i hela maskinen.
För att se hur spänd mattan är så hänger du upp den back och känner på mattan hur mycket den hänger från boggie skenan.
Oja. Det känns om mattan är slak, lever om under skotern och vibrerar i hela skotern. Den börjar ju kugga över när man börjar köra utanför leden och trycker på. Börjar den bli riktigt slak så kuggar den över när du har grymt fäste på led.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
aha fan då måste jag kolla över det imorgon för det är exakt så det är... kan knappt kolla på displayen :(

Hur spänner man mattan då?

mogge.n

Välkänd medlem
11 mar 2007
238
0
16
du har inte slirat på variatorremmen så du fått en liten midja, då kan det bli grymma vibrationer.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo har inte hunnit va å prova men det var troligen det som var felet eftersom mattan hängde nå jävulskt... billigt och snappt fixat:p