Phazer turbo eller Nytro

jbo

Medlem
18 maj 2009
38
0
6
Sala
Hej.
Nu är RX1an såld och eftersom frun har tröttnat lite så har jag hennes Phazer MTX till förfogande. Så frågan är om jag ska byta den mot en nytro eller montera turbo kit? Phazern är ju så j**la rolig att köra men håller den med turbo?
Har ni några synpunkter och tips på hur jag ska göra?

Mvh/Jocke

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
du kan ju ladda 0,5 bar isället för 0,8... vissa säger att dom håller bättre då och vissa tvärtom. så om du är villig att riskara lite krångel så är nog phazern självklart vall enligt mig iallafall, nytron är ju tyngre.

annars finns ju v-kitt och slutburk m.m. blir tydligen en helt annan maskin med v-kitt.

linusmedstortl

Aktiv medlem
16 mar 2010
62
0
6
kopparberg
Själv har jag en phazer turbo. Och jag har väl kört 460 mil (300 med turbo) ungefär och det blev ett fel på den under den här säsongen med någon givare mellan tändning och bränsle. Men enligt yamaha så hade det inget att göra med turbon, Så jag får väl lita på dem :D Men dem är som du säger sjukt roliga att köra. Och extra kräm i den skadade ju inte direkt :=) Men jag har även kört Nytro modellerna. Och ja det finns ju både för- och nackdelar. Det beror ju helt på hur och var du vill köra ? Nytron är ju väldigt framtung och det är ju verkligen inte phazern. Phazern är ju verkligen en lekmaskin. Och med en lång matta på och turbo så tror jag nog inte det är så värst många som hänger på dig upp för berget eller i lössnön. :D

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Enkelt............Nytro med MCX 270 kit.........Så jävla rolig.....En helt ny värld öppnar sig.....