hej alla Phazer turbo ägare.
och för all del om det är nån utan turbo som haft samma problem (mindre troligt då det inte blir samma värmeutveckling)
Är det nån här som har erfarenhet av att ersätta flexrören (eller som på denna maskin, de flätade flex strumporna -mcx edition) med svetsat rör?
maskinen står "i vägen" i mitt garage efter att ha brännt tändspolar, kamgivare och värmeplåtar efter avgas läckage.
lovade hjälpa han som rår om den (elen är fixad, ny undre värmeplåt på plats... men hur håller det att byta flex delen mot "fast rör"
ägaren insisterar på att få dit fasta rör, men det blir jag som får laga om det visar sej inte fungera...
-och så roligt är det inte att laga om det på förhand är dömt att misslyckas
hur länge har fast rör "konvertering" hållit (mil)
hur gich "du/ni" tillväga?? (det är vad jag vet ett skit tunt titan flexrör i alla fall på de 3 och 4 cylindriga motorerna)
finns det bilder i "utbildnings syfte"? :madgrin:
hittar inga bilder här eller på ty
och för all del om det är nån utan turbo som haft samma problem (mindre troligt då det inte blir samma värmeutveckling)
Är det nån här som har erfarenhet av att ersätta flexrören (eller som på denna maskin, de flätade flex strumporna -mcx edition) med svetsat rör?
maskinen står "i vägen" i mitt garage efter att ha brännt tändspolar, kamgivare och värmeplåtar efter avgas läckage.
lovade hjälpa han som rår om den (elen är fixad, ny undre värmeplåt på plats... men hur håller det att byta flex delen mot "fast rör"
ägaren insisterar på att få dit fasta rör, men det blir jag som får laga om det visar sej inte fungera...
-och så roligt är det inte att laga om det på förhand är dömt att misslyckas
hur länge har fast rör "konvertering" hållit (mil)
hur gich "du/ni" tillväga?? (det är vad jag vet ett skit tunt titan flexrör i alla fall på de 3 och 4 cylindriga motorerna)
finns det bilder i "utbildnings syfte"? :madgrin:
hittar inga bilder här eller på ty
Last edited: