Phazer Turbo vikter?

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Hej,

Köpte för ett tag sedan en phazer 07a me turbo.

Snubben som montera Turbo kittet (mcx) jobbar inte eller hade tidigare inte monterat turbo på nån phazer så jag har fått fixa hans mistag... Dels gick toppen eftersom de inte satt nån fläkt på den... Har kirra kylfläckt och måste nu fixa vikter eftersom den bara varvar och får inte turbo ladd förens ca 9000 varv.

Sååå, vad skare va för vikter på en turbo phazer?

(Variator vikter alltså)

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Tjena Calleman!

Har kört med min Phazer turbo ungefär 40 mil och den har skött sig bra! Vikterna som sitter i är sk. Heavyhitters dvs. att dom är justerbara! Mina väger 67g mot orginalets knappa 50g har jag för mig. Denna konfiguration funkar bra, skulle dock haft en kraftigare primärfjäder. Dessa vikter kostar dock en del kring 4000:- men jag tror MCX har några special utveklade vikter till Phazern!

Lycka till!

lill greven

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
hejsan! du skriver att toppen har farit... jag har också en phazer turbo som gått 40 mil då den nu börjat läka kylvätska genom locket..... de sägs att de är packnigen vad hände med din??? vad kostar en fläkt??? mvh jonas

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Tack TIC!

Tja, när skotern börja blöddra och det rykte vitt i avgaserna kunde jag dra slutsatsen att topppackningarna läckte.
Syntes inga fel på packningarna men bytte iaf. Sitter ju två gummie packningar + en "bricka" imellan.

Fläckten monterades av NTC i arvidsjaur och gick på 2800kr! Fick lite halvt hjärtattack...

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Möjligt, men denna är kopplad till termostaten (går bara då den behövs).

Som en lite extra kul grejj så ficka ja ett till problem >.<
Dom där flex delarna på avgas systemet e trasiga... yey...

Kan man byta bara flex delarna eller e de hela skiten som måste bytas?

N

N_w

men för att turbokonvertera phazern krävs inte en kompsänkning? det verkar ju som att de skulle vara en ide eftersom det verkar skjutas många toppackningar här..............