Phazer vs iq touring

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hej!

Jag är fortfarande helt kluven i skoterfrågan, sitter på likvider men jag sitter inte på kunskapen och beslut.

Tittat lite på phazer nu, det jag oroar mig över är motorn. Det sitter 80hk i en sådan. Körde en iq touring förra året och det var som att åka buss. Kan man uppleva phazern som tråkig? JAg tänkte mig en kort phazer med 44mm matta och bredare skidor.

Eller kan man jämföra phazern ungefär snarlik som min förra skoter jag ägde? En f5a.

Mvh

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
tror inte du kommer ha tråkigt på en phazer :p jag har en kort och min kompis har en f5a och vi körde på samma ställen och lekte m.m. å med mountain skidor och 44mm matta så blir den nog skitrolig :p(jag hade 38 å vanliga skidor).... men visst lite mer effekt hade aldrig skadat:p om den är bättre än en iq kan jag ej uttala mig om.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
väljer f5an alla dagar i veckan före phazern, finns inge ork i motorn.
dock bra dämpare..
skulle köpt en f6/f7, iq istället!

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jag kan inte argumentera emot att en f6a är ett bra köp. Men jag åkte runt i min stad och provsatt både f8 (nya chassit) polaris iq, lynx och skidoo. Jag kom fram till att man satt bäst på en polaris, stod upp bäst på lynx medans arctic caten var något mitt emellan. Jag släpper nog ac kapitlet nu och fokuserar på polaris eller lynx. Var inne på phazern då den både är prisvärd och driftsäker. Har dock aldrig provsuttit en sådan. Återstår att se vad jag bestämmer mig för.

Mvh (tack för svaren!)

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo de är vad jag gillar med phazern. bara tanka(knappt) å köra. har lite lite motor, de erkänner jag, men är inte sugen på att sitta i garaget hela tiden m.m. å meka. då är phazern mkt bra:p

bytte inte olja på över 150 mil=++++++++++

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jo de är vad jag gillar med phazern. bara tanka(knappt) å köra. har lite lite motor, de erkänner jag, men är inte sugen på att sitta i garaget hela tiden m.m. å meka. då är phazern mkt bra:p

bytte inte olja på över 150 mil=++++++++++
mycke lättare och bara fylla på olja som i 2t