Phazer

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Jag undrar kort å gott om gamla Phazern, den runt 1990, finns med dubbeldyna?
/Daniel

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
38
Umeå
Japp den fanns förlängd med dubbeldyna men också som kort. Motorn ligger på 485 cc och den är fläktkyld. Den korta varianten väger 193 kg torr. Framvagnen är i form utav termosdämp också kallad T.S.S. Boggien är mycket bra för sin ålder. Motorn håller bra kvalitet och variatorn är jag lite osäker på. Jag har både hört att variatorn inte är så hållbar samt att den ska vara riktigt bra. Kan med andra ord inte uttala mig om det, men den växlar bra iaf, det vet jag. I övrigt skedde det vissa föränderingar tiill phazer II:an som kom 1990. Termosarna vreds upp en aning och jag tror att den blev lite bredare mellan skidorna också. Det gjordes också andra mindre förändringar, färger m m. Om du ska köpa en s¨å köp absolut en II:a den har 38*307:s matta. Det har iofs vissa I:eek:r också men de flesta Phazer I:eek:r har 38*295 mattor, och de är genast svåra att få tag i. Utbudet på Phazrar är bra men i år är många priser åt skogen för högt. Man ska itne betala mer än 15 000 för en vettig II:a. Bränsleförbrukningen är låg, en kort Phazer är inte bland det bästa i lössnön men p g a sin lätthet går de att köra utanför leden också. Då är juh givetvis den förlängda att föredra...