pilot skidor

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Hej jag behöver ett snabbt svar funkar pilot skidorna med dubbla styrstål som sitter på renegade 1000 2006-2007 bra. Tror ni att det kommer att bli någon skillnad mot precisions skidorna som sitter på min enduro nu.

Last edited:

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
jag har inte råd med powder pro. därför söker jag ett par skidor för en billig peng och och jag har hört att pilot skidorna ska funka bra både på led och i ny snö och att det ska vara bra bett i dom.

4

426H

PP har djupare köl så det är bättre bett när det är löst, men pilot 6.9 som sitter på summit och svensksålda renegade flyter lika bra. Dom är faktiskt något bredare än PP. Vill man ha bättre bett på pilotskidorna kan man byta styrstål, original är 4 tum, det finns både 6 och 8 tum om man vill att det skall svänga bättre på led.

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Men har du hört nåt om ctrl 2 som sitter på lynx 2010

Last edited:

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag har kört en hel del med CTRL som sitter på -05orna och jag tror inte skillnaden är stor.. inte vad jag har sett iaf. Tycker iaf att skidorna är riktigt bra! Så får du tag i ett par såna till överkomligt pris så är det ett bra köp enligt mig :)
Nu kör jag PP och klart att dom är bra, men om dom är så mycket bättre egentligen är frågan... borde egentligen slänga på CTRL nu för att verkligen känna skillnad (kommer inte riktigt ihåg känslan sen förra säsongen)