Pimpa MountainMax för 4000 kr, förslag?

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jahapp, det blev inget skoterbyte, "regeringen" sa nej. Kanske lika bra det, storken kommer om några veckor! :)

Men jag är ju fortfarande köpsjuk.

Jag har redan quickrods, Engansdämpare, nonslip och PP-skidor. Vad är kvar att pimpa maskinen med?

* Motortrim? Nja, helst inte, det är redan tillräckligt för mig.
* Variatortrim? Jag skulle gärna skaffa rullsekundär, men är kass på att ställa in variatorer.
* Boss-dyna? Nja, jag tycker de är ruggigt fula på en gammskoter.
* Ny matta? Utanför budget tyvärr.

Några förslag? Pengarna bränner i fickan! :biggrin1:

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
försök o lätta den lite då, annan slutburk t.ex. ...betterbords, andra vändhjul, hur kan du inte hitta nått :D

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Om nån har ett färdigt "recept" (helix, fjäder, vikter osv) på variatorkit till en standard MountainMax, så vore jag tacksam.
Jag skulle gärna trimma variatorerna, men jag kan inte sånt tillräckligt bra.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
En av de svåraste grejorna med variatorer är väl; vad kan jag få ut mer av dem? Vad vill jag egentligen ha?
Det enkla svaret är: rappare. :)
Men vad göra, och hur? :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tycker helt klart du ska fixa variatorerna. Köp ett färdigt kit om du inte är säker på vad du ska ha för grejer eller prata med någon som vet vad du ska beställa.
Du får till så den varvar rätt, bättre back shift (ned växling) och rappare om du så vill.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Passa på att fråga om leveransdatum också. Polaren som beställde för ca 2 veckor sen har fortfarande inte fått nåt besked när dom kan leverera.