Pinsamt värrre, men måser fråga

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
I helgen skulle jag fylla på lite olja i växelhuset på min Venture 500 XL -00
Att få oljan i växelhuset gick ju bra, likaså palstslangen som jag hade på tratten.

Med andra ord idag finns det en 10 cm lång plastslang i växelhuset. Jag tror knappast den skadar vitala delar, men smörjningen blir kanske inte som den skall vara om slangen smulas sönder av kugghjulen. Men vetskapet att den finns där gör mig illa och jag måste ju plocka bort den.

Nu till den vilktiga frågan. Är det svårt att plocka bort kedjehuset? Något speciellt jag skall tänka på med tanke på att jag har backväxel?

Att plocka bort locket på en skoter utan back är en baggis, men hur är det på denna skoter..

PS. berätta inte min historia till någon annan... DS.

;)

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
De kedjehus jag haft isär med backväxel har det inte varit några problem med. Antar att du inte har kört med slangen där i? det är nog bara att släppa på bultarna som håller locket och ta bort slangen. Backen ska nog inte försvåra proceduren.

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
SlotH skrev:
De kedjehus jag haft isär med backväxel har det inte varit några problem med. Antar att du inte har kört med slangen där i? det är nog bara att släppa på bultarna som håller locket och ta bort slangen. Backen ska nog inte försvåra proceduren.
Det tror inte jag heller