Pipor

M

mupp

de skulle bli lättare att veta om du sade vilken modell du har!!
men har du en trecylindrig motor så ger det ju mer effekt än ett par pipor på en tvåcylindrig

J

jurgen

tikka egna pipor är bäst dom kan göra att du får 60 hk till http://www.tikka.se/

M

mannen

mina psi pipor till xcr ska gör ca 22hk med rätt bestykning vill säga

R

ragge

om man bromsar en skoter till 100hk orginal sen monterar en pipa och bestyckar förgasarna perfekt så kan man få grym effekt skillnader men om man bestyckar orginal maskin perfekt först sen monyerar pipa så blir inte skillnaderna så extremt stora.missförstå mej inte jag menar att en orginal maskin som oftast går fett har 100hk men med rätt bestyckning så kan du komma upp i 110hk så med en pipa som ger 20hk har du då 120hk lr 130hk?? om du får 120hk har pipan gett 20hk lr har den bara gett 10hk

greger

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Ragge> skriv som folk, ingen ##### fjortis-svammel här. Håll dig till andra sidor isåfall!

R

RÄDDA WILLY

Läste om slp singel till polaris 800 den ska ge 13hk men när mulle bromsade den gav den 16hk+ kan fjortis greger förklara detta?? Från en fett orginal 800 till en mager singelpipad 800, en mager bestyckad orginal till en mager bestyckad slp singel skiljer det ca 5-7hk+ du måste jämföra på samma bsfc förstår du mogna greger

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
angående den massiva ökningen på ultra så betvivlar jag oxå 50 hk MEN tikka har ju iaf fått ut 40hk extra med pipor o bestyckning.... han anser ju att ultra är den mest nedtrimmade skotermotorn som finns.... 50hk är ju för faan 33%!!! :)

Joel

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Jag har en ultra med aaen pipor och jag läste att dom skulle ge ca 35 hk.