Hej
nån som har lite erfarenhet av Pivario.
Jag kör mycket skoter för å vara 08 och jobbar med datorer så jag gillar tekniken som börjar komma även på skotersidan, ( på gott och ont ).
Jag har köpt 2st pivario nu med all inställningsvertyg ochså, ska bli kul å labba....med ..kanske...)
Sen kunde det vara kul å få höra om nån kan hjälpa mig med elbacksproblem på en rmk 900 2006á, jag har redan:
1: bytt knappsats
2: kollat komp
3: lagat hastighetsmätaren, givaren och drivaxellagret låg i smulor
4: ställt TPS korrekt
5: kollat att inte remmen "klämmer" primären
6: hållt inne knappen länge för å byta havsnivå/fjäll om jag minns rätt
7: hållt lite extra gas ifall tomgång skulle vara för låg
8: tomgång ligger på 2000 rpm = helt ok ( vill inte ha för låg heller )
9: skotern startar och går fint och rent men när jag vill backa så dör den som den ska men den går inte upp igen, har ingen ny databox att testa med och vill nog inte lägga dom pengarna, köpte skotern med defekt back.
Mvh//johan
nån som har lite erfarenhet av Pivario.
Jag kör mycket skoter för å vara 08 och jobbar med datorer så jag gillar tekniken som börjar komma även på skotersidan, ( på gott och ont ).
Jag har köpt 2st pivario nu med all inställningsvertyg ochså, ska bli kul å labba....med ..kanske...)
Sen kunde det vara kul å få höra om nån kan hjälpa mig med elbacksproblem på en rmk 900 2006á, jag har redan:
1: bytt knappsats
2: kollat komp
3: lagat hastighetsmätaren, givaren och drivaxellagret låg i smulor
4: ställt TPS korrekt
5: kollat att inte remmen "klämmer" primären
6: hållt inne knappen länge för å byta havsnivå/fjäll om jag minns rätt
7: hållt lite extra gas ifall tomgång skulle vara för låg
8: tomgång ligger på 2000 rpm = helt ok ( vill inte ha för låg heller )
9: skotern startar och går fint och rent men när jag vill backa så dör den som den ska men den går inte upp igen, har ingen ny databox att testa med och vill nog inte lägga dom pengarna, köpte skotern med defekt back.
Mvh//johan