pixbox läggs ner

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Skit...då lär min projekttråd bli förstörd :(...har över 300bilder som ligger där som jag länkat upp i min tråd....det är ju ett jäkla jobb att ladda upp dom nån annanstans och sen ändra alla länkar
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Men helvete! Har över 700 bilder där som är länkade :(
Hela internet kommer ju bli ett stort svart hål...

Sen går det ju inte att redigera gamla inlägg... så det blir nog rätt tomt i några trådar.
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
fan vad tråkigt.. och synd som du säger asker att det inte går att redigera gamla inlägg, hade underlättad mycket även i andra trådar än era projekt
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Men MU! som Mamma Mu säger.
Kanske kan vara läge att ngn moderator justerar inställningarna så det går att redigera iaf bildlänkar.
Kommer att bli rätt många meninglösa projekttrådar annars!
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har nästan väntat på det, har ett gäng med bilder som inte fungerat på väldigt länge, så det var lite väntat...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Provade pixbox idag och fick detta meddelande:

Hej!

Pixbox är inte tillgänglig för tillfället p.g.a. att siten flyttar fysiskt. Det kommer ta flera dagar men vi arbetar så fort vi bara kan. Ursäkta besväret! Vi återkommer med mer information.

Syns snart!

Uppdaterat: 2011-12-02 02:03
Innebär detta att pixbox kommer tillbaks?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Verkar ju skumt då dom bara för 1 månad sen skrev att dom lägger ner...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Får hoppas att det kommer tillbaks då för jag har ju givetvis inte haft tid att ändra alla 700 länkarna..
Lägger bara upp nya bilder på annat ställe.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Som Chris sa, jag fick ett mail av pixbox för runt månaden sen där dem skrev följande:

Hej,

Det är med en tår i ögat som Pixbox säger farväl. Det är mer än fem år sedan vi slog upp portarna till Pixbox och det börjar bli dags för oss att göra annat. Vi har haft stor glädje av allas fantastiska och personliga bilder och hoppas att ni fortsätter med fotograferandet. Från oss som driver sajten vill vi tacka för förtroendet och önska lycka till framöver. Pixbox kommer vara igång fram till den 30e november, så passa på att tanka hem era bilder till dess, sedan stängs sajten ned.

Konstigt ifall dem ändrat sig men man kan ju hoppas? Tråkigt om man läser någon tråd och så finns knappt någon av bilderna kvar!
 

gurrka

Medlem
2 dec 2011
12
0
1
Kalix
Hej!

Pixbox är inte tillgänglig för tillfället med anledning att siten flyttar fysiskt. Flytten kommer tyvärr ta flera dagar eftersom siten består av en mycket stor mängd servrar och annan utrustning men vi skyndar oss så mycket det bara går!

Mer information

Den 2 november ansökte Pixbox dåvarande ägare om konkurs. Pixbox har nu fått nya ägare som sliter hårt med att flytta sitens alla servrar till ett nytt hem, så att siten kan komma tillbaka så snart som möjligt. Det här är ingen kortsiktig lösning utan vi har både en god strategi och höga ambitioner.

Vi kommer ge siten all den kärlek och omhändertagande som Pixbox förtjänar men inte fått de senaste åren.

Med andra ord, nu drivs Pixbox av folk som bryr sig om siten och är engagerade att driva den vidare! Vi återkommer med mer information.

Uppdaterat: 2011-12-02 20:58
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Hehe, jag tänkte just uppdatera tråden med den infon-nu slapp jag! :)

Eftersom jag av naturen är slö hoppas jag på att den lösningen kommer att funka.
Fråga: Kommer webbadresserna att bestå så man slipper ändra länkar, eller blir det nya?
 

alexxo

Aktiv medlem
21 nov 2010
50
0
1
Känner en utav dom killarna som köpt siten och ringde honom och fråga. dom håller ju nu som sagt på att flytta alla servrar men han sa att det borde inte ta lång tid innan siten är uppe igen ( MED alla gamla bilder som tidigare låg på siten) med andra ord så kommer alla bilder på trådarna att komma tillbaka så småningom
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Frågan är om man vågar börja använda det igen. Jag gillade sidan ...men vill ju inte hamna ut för samma grej igen om ½år...