Plastbelag till Polaris

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Hej.
Jag är ny inom detta med snöskotrar och bor i ett område där det inte finns speciellt många skoterhandlare att besöka. Har faktiskt inte hitta någon.

Jag har en XLT SP -95 och behöver nya plastbelag till denna.
Nu har jag upptäckt att styrstålen till dessa stålskidor är desamma från 88-05 men plastbelagen byter artikelnr mellan åren 92/93.

Är det mycket som skiljer eller kan man trots detta använda plastbelag som är till för skidor före 93 till en som är efter 93?

Tacksam för snabbt svar.

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
Du har faktisk en som säljer å repar skotrar i märsta.. ligger uppe i måby! proffs å fritidsmaskiner. men tror dom kör bara ski-doo även DinMC i väsby fast där äre ju bara artic. Bor själv i märsta ;)

Tror det bör passa. enda som kan fela lite är ju bulten som skidan sitter fast i. men går ju alltid att fixa bussningar. men har svårt att tro att de behövs..

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Bulten som skidan sitter fast behöver han inte röra eftersom det är plastbelag och styrstål som ska bytas. Men man tycker ju att om styrstålen ska passa borde belaget passa också, dom jag köpte frågade min polarisåterförsäljare aldrig ens vilken årsmodell dom skulle sitta på. Och belaget dras ju fast i skidan med bultarna på styrstålet.