polaren har problem med bestyckningen på xc 2009.

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Polaren kör en xc 600 -09.
Nu när det är vår så har han fått problem med att den bluddrar, nästan så mycket att den inte går att köra, enligt han.
Han har 40 på lågfarten å 430 på hög.
50/470 std.
ska man våga gå ner nå mer, eller är det nått annat som kan ställa till det?
kör efter kusten. Är sällan i fjällen.
/nisse

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
kolla vacuumslangarna som går in i luftburken. ha dom glidit ur som dom kan göra bluddrar skoterjäveln konstant

i övrigt äre halvsvårt att få den att gå rent på lågfart, ja undviker att ha min på tomgång och ligga och krypköra allt för länge så jag inte släcker nå stift.

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
jag kör förresten 45, 145, 420/430 (lhögland vårkant/lågland försäsong) åsså clipset på nålen i näst högsta. bestyckning beror så jävla mkt på hur man kör så ta det inte som nåt exakt att gå efter

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.766
844
113
Kramfors
Kolla reedbladen så dem inte är för slut för det ger blödder.

Annars kan det vara bränslepumpens membran som jobbar mot vevhustrycket som är sprucket. Då kan soppa kan smyga sig in i vevhuset och sura ner den. Kolla att det är tvärstumt tätt genom att suga i vacumslangen till bränslepumpen.

Om ej de ovan nämda så får han nog prova sänka trottelnålen och skruva en hel del på bränsleblandskruvar. Duger inte det kan man såklart bestycka ner och hålla stenkoll på stiftens färg.