Dock går min inte igång, till skillnad från skotern i tråden du skickade :/Då har du sannolikt tändproblem, alltså.
Kan vara samma fel som i denna tråd, fast ännu värre, så att säga:
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=32299
Det har jag provat.Prova att byta tändstift om du inte gjort det. Ibland kan stiftet ge för svag gnista.
prova och ta bort förgasarna och insugen,kolla reedventileran(membranen),kolla så¨dom är tät och inte läcker,och de kan du kolla genom att sätta munnen imot och blåsa,eller dra in,de beror på vilken sida av membranen du sätter munnen förstårs,testa det och återkom!kan tillägga att de gör så motorn inte får tillreckligt med kompretion så den inte orkar tända,eftersom den inte startar på att droppa bensin i tändstifthålet.Det har jag provat.
Då borde den tända till när den får en supHar den stått ute i kylan eller har du haft den i varmgarage den veckan den stod... tänkte att de kanske har blivit nån ispropp i systemet
Hoppades alltid på en enklare väg ur pga. lite tid. Men får kolla det när det går. Tack.prova och ta bort förgasarna och insugen,kolla reedventileran(membranen),kolla så¨dom är tät och inte läcker,och de kan du kolla genom att sätta munnen imot och blåsa,eller dra in,de beror på vilken sida av membranen du sätter munnen förstårs,testa det och återkom!kan tillägga att de gör så motorn inte får tillreckligt med kompretion så den inte orkar tända,eftersom den inte startar på att droppa bensin i tändstifthålet.
Gnistan är normal.Kan vara så att den inte orkar tända under tryck.
Hur verkar gnistan se ut ,Är den stark eller svag ?
Tändar den till när du försökte att starta med bensin i cylindern ?
Eller gick det lika tungt som utan soppa i cyllen ?
/Robert
Stått utomhus i kylan.Har den stått ute i kylan eller har du haft den i varmgarage den veckan den stod... tänkte att de kanske har blivit nån ispropp i systemet