Någon här som har kopplat in ett batteri på elsystemet på en polaris 120? Tänkte testa att montera ett då jag även ska montera annat lyse samt handtagsvärmare. Ett alternativ är att koppla in det på befintligt elsystem så det laddas av skotern då det finns ström över och man kan ta ut mer effekt medans det finns ström i batteriet. Alternativ 2 är att koppla handtagsvärmarnaöver batteriet på eget system och så får man ladda batteriet mellan körningar.
Borde funka bara genom att dra ner kablarna från lyset till batteriet så det laddas från den strömmen och sen gör man ny slinga från batteriet till nytt lyse och handtagsvärmarna med egna knappar för av och på. Slår man då av allt bör det laddas och när man slår på allt så finns det gott om ström för att driva allt.
Någon som har koll om jag tänkt rätt eller har jag missat nått? Kom gärna med tips eller råd.
Borde funka bara genom att dra ner kablarna från lyset till batteriet så det laddas från den strömmen och sen gör man ny slinga från batteriet till nytt lyse och handtagsvärmarna med egna knappar för av och på. Slår man då av allt bör det laddas och när man slår på allt så finns det gott om ström för att driva allt.
Någon som har koll om jag tänkt rätt eller har jag missat nått? Kom gärna med tips eller råd.