Håller med, och den går fantastiskt jämnt och tyst också, inga vibrationer mm. Men vevarna var väl inte stadigare, hände väl att nån vev gick av, samt avgasgiljotinerna som var i ALU första åren som kunde gå av. Men det blev åtgärdat ganska snabbtDen 800 Liberty som satt i Edge var riktigt tillförlitlig. 138 uppgivna hk räckte långt och det är de sista 10-12 hk som dödar en tvåtaktare...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fortsätter lite..CFI-2 800
2011: Dåliga spridare (blåa), sämre vev, tunna cylinderkjolar.
2012: Sämre vev, tunna cylinderkjolar
2013-: Allt ovan fixat.
Det var iaf lite av det jag vet och kommer ihåg.
Fortsätter lite..
CFI-2 800
2011: Dåliga spridare (blåa), sämre vev, tunna cylinderkjolar.
2012: Sämre vev och bra vev (fanns 2st varianter), tunna cylinderkjolar.
2013: Allt ovan fixat, fortfarande samma kolvar. Lite vassare portning som ger något högre effekt, ny kabelhärva som inte är ärvd från cfi 4 modellerna. bättre mappning på högre varv.
2014: Nya kolvar, Bättre mappning i hela registret.
2015: Princip samma som 2014 men kanske något vassare tändning, tycker den har något bättre gassvar. Förfinad kabeldragning.