Bakgrund: cylinderkjol gick av med efterföljande renovering på firma.
Kört ca 20 mil efter renovering och blandar fortfarande 2% olja i tanken för inkörningen skull och försäkra att oljesmörjningen fungerar.
Helt plötsligt när jag var ute och körde var det som att motorn rusade som om det var gashäng, den gick aldrig ner under 3000 varv och den lät väldigt konstig, som att den tog tjuvluft.
Det verkar som att en nippel lossnat eller gått av från en smörjpunkt på blocket, den sitter fast i en oljeslang och den ser även ut att vara böjd längst ut.
”oil injection check valve”
1.hur kan detta ske?
2.vad får det för följder?
3. hur byter man?



Kört ca 20 mil efter renovering och blandar fortfarande 2% olja i tanken för inkörningen skull och försäkra att oljesmörjningen fungerar.
Helt plötsligt när jag var ute och körde var det som att motorn rusade som om det var gashäng, den gick aldrig ner under 3000 varv och den lät väldigt konstig, som att den tog tjuvluft.
Det verkar som att en nippel lossnat eller gått av från en smörjpunkt på blocket, den sitter fast i en oljeslang och den ser även ut att vara böjd längst ut.
”oil injection check valve”
1.hur kan detta ske?
2.vad får det för följder?
3. hur byter man?


