Någon som testat dessa eller kan utvärdera? söker efter något som är enkelt att montera och kan göras av nästan vem som helst..behövs det bestyckas om något i variatorn?
tacksam för svar!
tacksam för svar!
Jo, du får mer effekt-precis som utlovat och som zalsson skriver.men är det värt att köpa toppen utan att ändra i variatorn eller blir det ingen bättre effekt då?
Sitter Team variator på Polaris nyare maskiner sp de finns ingen förspänning att släppa eller spänna, fjäderbyte är enda vägen att gå i så fall. Men vid toppbyte så tycker jag det är väldigt fel väg att gå, man ska börja med primären vid modifieringar. Vet nu inte vilken årsmodell men är det en elva eller tolva så skulle jag prova lasta på med Polaris egna 11-serie vikter. Sen beroende på vilken höjd du kör så runt 66, kanske 68 gram Är det den äldre 800CFI så kan du gissningsvis dra bort runt två gram från de jag skrev...Skulle gissa att det rekommenderas att släppa lite på förspänningen till sekundärfjädern, men det slår över så stort register att jag personligen skulle föredra att lasta på primären istället.