polaris aggressive chassi

henrik_sh

Aktiv medlem
22 aug 2010
98
0
6
Blev lite sugen på att komplettera min thundercat med en polaris trippel som touring skoter, så då funderat jag på en polaris med aggressive chassit pga att man möter sällan en i skoterspåret, sjukt ful och ganska billig.

Så jag undrar vilka motorer den finns med? trippel pipor ska den ha original.
Vilka fanns som sks?
finns dubbeldyna?
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Fanns väl en modell som hette Ultra (spx) tror ja var på 650 el 680cc den kan ha haft pipor original om ja minns rätt. Men va inte så gammal på den tiden så minnet kan svika :p.
 

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
Hej.
Om JAG minns rätt hade Utran INTE trippelpipor som standard men var den maskin som det gav störst skillnad att montera trippelpipor på.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Ahh. Det låter mer troligt. Tar tillbaka mitt uttalande om att den hade pipor standard. Min morbror hade en Ultra med pipor som han körde dragracing med. Alltid trott den va standard. Men de kanske han ville att alla skulle tro oxå ;)
 

henrik_sh

Aktiv medlem
22 aug 2010
98
0
6
Tackar för svaren men jag behöver fakta då jag ändå vet lite om chassit.
Dom modeller jag vet finns är. Xlt, Ultra, Ultra spx, storm, xcr600, xcr700, xcr800. Finns det någon mer modell i det chassit?
Dom jag vet säkert har trippel pipor original är storm och xcr800. Har någon av dom andra modellerna det?
 
Last edited:

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Enda mer jag kan tillägga är att ultran fanns som touring. Och fanns de inte en som hette xlt? Eller var det bara Indy chassiet
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Ja vilken klassiker detta är!

http://www.polarisman.com/

Hittade en bra sida där du kan bläddra igenom, 1999 peakade väl aggressive chassiet med en hel uppsjö.

Tydligen en XLT special också, trodde faktiskt bara XLTn kom i den andra bastard chassiet (vad det nu hette, som indy 500an fanns i?) Frågan om XLT aggressive verkligen kom till sverige?
XLT är ju dock singelpipa.

Men XCR700 ska ha trippel pipa! Det är väl i princip ULTRA det? Lär finnas väldigt väldigt få av dessa. XCR700 alltså.
Edit: -98 ska tydligen ha Ultra motorn medans -99an har en "nyutvecklad" med VES och hela köret. (Samma grund som XCR800 skulle jag gissa.) Om han inte ba hittade på i det forum ja hitta. (Allt på internet är ju tyvärr inte sant.)

Jag blir helt nostalgisk av detta, just Polaris -99 katalog måste jag ägnat dagar åt att kolla i. 10 bast å drömmande. Att brorsan hade en XC 700 -99 som var det coolaste man någonsin sett gjorde ju inte saken sämre. Ja huvva va fint.
 
Last edited:

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Ultra spx = trippelrör std.
Ultra touring = singelpipa
alla xcr modeller samt storm har trippelrör
xlt singelpipa

detta gäller endast aggressive chassiet

så en ultra touring med spx pipor skulle ju va en fin touring maskin :)
 

jrb

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Hej har en xcr 800-00 förlängd matta 345*44 noslip drivhjul slydog skidor back nya kolvar ca650 mil
Ska du ha en polaris trippel så är xcr 800 motorn den bästa