Polaris edge 600 -01 fyrtaktar

Vraaldenka95

Medlem
9 dec 2015
20
0
1
Ånge
Hej, har en edge 600 som jag verkligen inte får till.. Kan ju börja med vad jag har gjort på den. Köpt 2st nya stift, rengjort förgasare, avgasportar, luftburk. Har fin gnista på båda stiften, insugsgummina är hela, 8kg I komp på båda. Skotern går fint på tomgång! lättstartad är den men så fort jag gasar så "fyrtaktar" den.. Går précis som på 1 cylinder, spottar ur förgasarna och dränker stiften.. Någon som vet vad det kan vara för jag tycker jag har testat allt... Tacksam för svar! Mvh Dennis.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
833
113
Kramfors
Den kan läcka i bränslepumpens membran som drivs av ena vevhusets vacum. Om pumpens membran är otät så åker de in soppa vevhuset som driver pumpen och då surar den på den cylindern. Du kan göra ett enkelt test genom att rycka lös slangen som går mellan pumpen och vevhuset och suga fast tungan i den slangen. Du tar endast lös slangen från vevhuset!
Man ska inte kunna suga åt sig soppa från pumpen via denna slang de ska vara tvärstumt så tungan sitter fastsugen i flera sek.

Om du kan dra åt dig soppa via denna slang byt då alla membran i bränslepumpen.

Kolla även om packboxen på utg vevaxel bakom variatorn är tät för läcker den kan man få liknade probelm.
Du testar läckage genom att ha motorn på tomg och spruta dit startgas alt annan spray typ dedorant/parfyl/hårspray/oljespray ja alla sprayer funkar. Om motorn ändrar varvtal "sänks" då så läcker den packboxen.
Även packboxen bakom svänghjul kan läcka men de är mer ovanligt och svårt att testa med spray. Men du kan försöka spraya in bakom svänghjul via någ hål.