Har en XC 800 SP som oavsett körstil drar mellan 4-5,5 liter/mil vilket jag anser vara oacceptabelt mycket. Den går bra på höga varv samt när det är under -15 grader går den bra på hela registret. Vid varmare temperatur än det samt vid "smygkörning" exempelvis när man ligger och puttrar i skogen går den orent och har lite segt gassvar. Har kollat stiften å dom är ganska svarta. Skotern är i regel lättstartad men när den är varm får man ibland rycka 2 ggr eller hålla gas för att den ska starta. :boring:
Vissa menar att dessa polarismodeller har för feta munstycken original (460 huvud) och att man brukar behöva bestycka ner dom.
Är det för feta munstycken ? (ska enligt vad jag vet vara original)
Vilka munstycken ska man i så fall byta ? (hög/lågfarts/nålmunstycke)
Måste man byta nål när man bestyckar ner den?
Kan det vara nåt annat, flottörproblem/skit i gasarna ?
Hjälper det att justera nålarna och luftskruven ?
Tacksam för tips från folk som vet och kan något om detta. :rock:
Vissa menar att dessa polarismodeller har för feta munstycken original (460 huvud) och att man brukar behöva bestycka ner dom.
Är det för feta munstycken ? (ska enligt vad jag vet vara original)
Vilka munstycken ska man i så fall byta ? (hög/lågfarts/nålmunstycke)
Måste man byta nål när man bestyckar ner den?
Kan det vara nåt annat, flottörproblem/skit i gasarna ?
Hjälper det att justera nålarna och luftskruven ?
Tacksam för tips från folk som vet och kan något om detta. :rock: