polaris fst

krajm

Medlem
30 nov 2009
38
0
1
Hej

Funderar på köpa en fst classic men tycker inte att jag hittar så mycket om dom här inne så tänkte kolla om det är nån som har några köpråd och andra tips. Hur funkar dom i lössnö fattar iof att sb är det bättre alternativet till det men det går ju iof att förlänga den.

hoppas det är några här som har lite synpunkter och tips på denna modell

Mvh Dennis

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
jag har en FST touring den går gnaksa dåligt i lössnön men det är bara 25mm kammar på touringen jag vet inte vad classicen har för kammar men det än ändå väldigt tung framtill

krajm

Medlem
30 nov 2009
38
0
1
hm ingen som har några sympunkter på dessa maskiner mer än det som går att hitta här på forumet då antar jag...

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
hm ingen som har några sympunkter på dessa maskiner mer än det som går att hitta här på forumet då antar jag...
är inte så många här på forumet som har en men kan säga att den går grymt bra man hinner bara blinka så ären uppe i 100 . min har ju bara 25 mm kammar (touring) vet ej vad classicen har men dom har lite mer tror jag min funkar nästan i lössnön men den vill sjunka men kolla lite på polarisfiles.com istället där finns det väldigt mycket att läsa

krajm

Medlem
30 nov 2009
38
0
1
okey tack skall läsa lite där.. måste säga att dom verkar ju inte vara så populära men kanske är mycke folk som har dom och inte hänger här inne häller...

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
okey tack skall läsa lite där.. måste säga att dom verkar ju inte vara så populära men kanske är mycke folk som har dom och inte hänger här inne häller...
nja är väll liksom mer att den aldrig riktigt kom in i sverige kan i allfal säga att jag gillar den starkt och jävlar vilket drag skulle gissar på att 0-100 går den på ett ögonblick.

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Ja, det finns inte mycket om FST här på forumet. Var glad för det, här diskuterar man problem för det mesta. Jag har en FST Cruiser och motorn är jag helnöjd med. Även skotern i övrigt. Konstiga elfel på min som att den inte reagerar på start nyckel ibland.
Men det beror på att reläna sitter på variatorskyddet och ralllar. Knacka på reläerna och den startar.

Ja, den är ngt tung och har låg markfrigång, tar sig ändå fram bra i snön. Skidorna bär dåligt, jag bytte till SLP PP.

Kvick maskin. Accar snabbare än man upplever det då den inte stegrar.

fru_nilsson

Medlem
4 jan 2010
20
0
1
vad jag har hört så är det elfel på 06, kablarna är förkorta och det leder till att dom inte vill starta ibland osv. Det åtgärdades f.r.o.m 07 08