Polaris fusion 600

instant1231

Rookie sledder
28 sept 2010
19
0
0
sundsvall
hej ! jag funderar på att köpa en fusion 600 har läst på forumet och hittat lite, men jag skulle vilja veta mer om lössnö egenskaper och om det är nån som vet hur det är att hoppa med den ? och är motorn i 600 driftsäker ?

Swebreeze

Aktiv medlem
20 sept 2010
88
0
6
Höga kusten
hej ! jag funderar på att köpa en fusion 600 har läst på forumet och hittat lite, men jag skulle vilja veta mer om lössnö egenskaper och om det är nån som vet hur det är att hoppa med den ? och är motorn i 600 driftsäker ?
Nu hade jag ett skoteruppehåll på typ 15år innan jag tog och investerade i en Fusion 600.
Så mycket har hänt på dom åren kan man säga!

Framkomligheten trots 32mm mattan tycker jag och mina vänner är riktigt bra, det som bidrar kanske till att jag tar mig fram utan några större problem är min blyga vikt på runt 68kg...jag har inte mycket att jämföra med så. Utan kan mest bara gå på vad mina inbitna skotervänner säger.

Kört få se nu 160mil under knappa två säsonger och inte haft några bekymmer med den. Enda jag gjort är rengjort avgasportarna och fettat in boggin och så. Så vad jag förstått är 600 motorn skottsäker. (hört att 700/900cc motorerna haft lite problem men inget jag kan bekräfta)

Angående hoppandet, definitionen av hoppa är svår.. man har varit ute och lekt mycket olika ställen i skog och hyggen så visst har mindre hopp förekommit utan några bekymmer. Men är väl kanske inget man ska hoppa ramp med kanske ;)

Nackdelen med min tycker jag att den är lite tungstyrd. Annars verkar allt vara i sin ordning.
Dock kommer jag troligen att till nästa år byta till en Assault -12 då jag känner att jag vill ha en lättare maskin.

Lycka till!