polaris indy 500 EFI -93 Problem eller ?

Fiskaren

Medlem
21 okt 2012
36
0
1
Borlänge
Hej alla polaris ägare, jag har ärva en indy 500 men den har något fel som dom flästa får i bland. jo när man startar så tänds Temp lampan ca 1sek sedan startar skotern och går på tom gång sen blingkar temp till och skotern går ner i varv, så går det några gånger sen stannar skotern och går inte att starta, och jag får vänta ett tag sedan går det att starta, och det blir samma visa en gång till, så lite tipps inte helt fel.

Fiskaren

Medlem
21 okt 2012
36
0
1
Borlänge
Kan det vara ev tempgivare? verkar ju som att den ger ut felkoder...
ja jag har funderat lite över det också om det är tempgivaren som har fått något frispel för att skotern går inte varm, den tappar bara kraft när den lyser till, men jag vet inte vart den sitter på skotern eller om jag hittar den om jag kan koppla bort den och kolla om det är felet ?

Caldom

Medlem
22 nov 2011
16
0
1
Ljusdal
Kika på cdi (ECU) boxen, den har en ruta riktad framåt mot motorn, en lampa ger felkoder där.

koderna tolkar du med nedan bild

Last edited:

JasGas

Aktiv medlem
9 jan 2010
76
0
6
Arvidsjaur
Du kan ju prova ett nytt batteri,jag hadde ett batteri på en atv som vissade fulla V vid laddning men dåligt med A,kunde vara så om batteriet ev frusit nån gång.

Fiskaren

Medlem
21 okt 2012
36
0
1
Borlänge
jag tackar för alla tipps som jag får, jag skall byta batteri och kolla fel koder på boxen och hoppas att det blir bra annars får jag leta vidare, tack alla....

Fiskaren

Medlem
21 okt 2012
36
0
1
Borlänge
Hej , jo nu har jag kolla (EFI) boxen om kod fel, sån när temp lampan lyser till kommer en snabb blingkning på EFI boxen. jag har listan om felkoder som jag fick från Caldom, men det är lite nytt för mig svårt att tolka listan så jag behöver lite hjälp med det, har inte bytt batteri än men jag kommer att byta det behövs tror jag.