Polaris iq 600rr för & nackdelar ?

Jens Busk

Medlem
11 feb 2013
20
0
1
Åtvidaberg
Tjena!
Går i banorna å köpa en polaris iq 600rr å vill veta för å nackdelar med dom maskinerna kör 50/50 led lössnö leker gärna i raviner.
Många säger att dom drar mycket soppa myt eller är de från maskin till maskin ?
Kolvbyten å sånt ?
Kom gärna med allt som kan göra mig lite klokare på mitt val av skoter :)

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Drar inte hutlösa mängder soppa som många säger. Riktigt lättkörd skoter när man leker, inga problem att slänga runt ochleka i snön. Byta kolvar vid 600 mil gissningsvis. Dyra reservdelar.

W

wettrob

Drar inte hutlösa mängder soppa som många säger. Riktigt lättkörd skoter när man leker, inga problem att slänga runt ochleka i snön. Byta kolvar vid 600 mil gissningsvis. Dyra reservdelar.
Har du haft en själv?

3,75/mil blandad körning, mest långfärd via älven.
5.6/mil pudersäsongen.
Då är även min nerbestyckad, minns jag rätt så har jag 390 hög, 35 låg, 0,9 luft.

Stabil skoter som är gjord för att köra hårt på hårt underlag, duger att köra på myrar och leka med tanke på vad det är för skoter men är otroligt klumpig när det kommer till lite tekniskt körning ( kanske därför den kallas för stridsvagnen?).
Min är även förlängd så går ju bra mycket bättre i djupsnö än vad org gör.

Min har gått ca 300-320 och blir kolvbyte efter denna säsong, dvs kring 400mil.
Dyra reservdelar.

Jens Busk

Medlem
11 feb 2013
20
0
1
Åtvidaberg
Då verkar den ju dra endel soppa ändå men de får man väl räkna med om man köper en skoter som är anpassad för mkt lek.
Okej ganska täta kolvbyten då med andra ord.
Klumpig vid teknisk körning menar du då vid trånga skogs pasager dålig svängradie eller känns allmänt stor och klumpig ?

W

wettrob

Vid skråkörning, skogen osv. Man måste verkligen ta i och visa vem som bestämmer ifall man har bestämt en väg som man ska upp för eller dylikt.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Roligaste korta maskin jag haft(förutom 600r då det går frammåt&du ej behöver backa.), bränsle gillar dom, men går faktiskt att köra led/lång körning på 2.5-3lit/milen(bara den är rätt bestyckad)dock lek å trottelrunk så får man slå på några liter.

Men som alla vet, så är det ju ingen maskin man kör många minuter med jämn gas(förutom då med full tumme)

Det som är skit med maskinen är ju rutan(vid kall väderlek)samt hadde varit bra med liiite större tank.(10liters dunk funkar som nödlösning)
Bättre å burka/skrå köra med än r modellen,dock lite för bred för sådan typ av körning, våldta gupp/hoppa/dålig led, får den topp betyg på, samt mkt.hållbar 600HO motor.

Klart nr1.än idag om du ska ha 307matta.(backen överväger prestandan som r.modellen har extra, iomed ett slp rör&ev.lite till gör det sista)