Polaris iq 600rr till en "SE"

ilmicke

Medlem
20 jan 2011
14
0
1
TIK
Hej jag ska bygga om min rr till SE. någon som har erfarenhet och kan tipsa om lite saker som man bör tänka på så det går smärt fritt. ska beställa matta så fort jag hittar bätsa pris mm tex ska jag ha 44" eller 51" har hört att den blir slö med 51" är det så ??

//Micke
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
"Orginal" RRSE förlängningarna till tunnel och skenor kommer från TracksUSA.
Använder du dessa grejer så tipsar jag dig om att korta ner tunnelförlängningen ca 10cm då den är för lång orginal.

Ska själv köra 51mm Challenger matta i vinter på min SE.
Med 44mm känns maskinen absolut inte slö, så jag tror inte att 51mm heller kommer att kännas slött.
PRO RMK 600 kör ju på 155" 61mm(?) kammar tex.

Det är dock nästan ett krav att du använder non slip hjul, annars får du spänna mattan tokmycket.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
"Orginal" RRSE förlängningarna till tunnel och skenor kommer från TracksUSA.
Använder du dessa grejer så tipsar jag dig om att korta ner tunnelförlängningen ca 10cm då den är för lång orginal.

Ska själv köra 51mm Challenger matta i vinter på min SE.
Med 44mm känns maskinen absolut inte slö, så jag tror inte att 51mm heller kommer att kännas slött.
PRO RMK 600 kör ju på 155" 61mm(?) kammar tex.

Det är dock nästan ett krav att du använder non slip hjul, annars får du spänna mattan tokmycket.
Du lär ju dessutom behöva dreva om den om du ska byta till 51 mm matta, skulle gissa på att PRO RMKn är bra nog lågt drevad!
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Kör på samma storlek som original med 2.52" delning, vilken axel har du sexkantsaxel eller den grova splinsade axeln? Har du sexkants har jag för mig att BRP's non-slip hjul passar, men någon som vet säkert får gärna rätta mig om jag minns fel.

Kör på 51mm matta, kompisen körde första vintern med original 44mm på sin RR SE, ifjol med 51mm challenger, skillnaden är som natt och dag.