Har nu införskaffat mig en 2010as Iqr som för att vara en crossmaskin var i riktigt bra skick! Motorn påstås vara renoverad för 6 timmar sen men då det inte sitter timräknare i maskinen så är det inte speciellt svårt att ljuga om gångtid. Dock har jag kvitton på allt så vet ju att det i alla fall är gjort, samt är orginalkolvarna utbytta till wisecos smidda kolvar. Har nu satt i en timräknare och tänkte i samband med det ta isär motorn och kolla så att cylindrar, kolvar och vev ser bra ut och är rakt och snyggt. Tänkte byta alla packningar och oringar och helt enkelt göra en genomgång så det är säkert att allt är som det ska.
När det gäller chassi på en sånhär maskin har jag ingen större koll, så är brydd vad skillnaderna mellan en IQ rr och R är chassimässigt? Någon som kanske vet det?
Är också brydd vad ni som ägt/äger en Iqr tycker och tänker om de maskinerna, och om det finns några kända fel som man skall hålla koll på? Vad har de för kolvbytesintervaller, är det nått som brukar krångla med dessa? osv osv!
Skriv vad ni tycker och tänker, allmänt disko!
Mycke tacksam för roliga svar! Mvh. Filip!
När det gäller chassi på en sånhär maskin har jag ingen större koll, så är brydd vad skillnaderna mellan en IQ rr och R är chassimässigt? Någon som kanske vet det?
Är också brydd vad ni som ägt/äger en Iqr tycker och tänker om de maskinerna, och om det finns några kända fel som man skall hålla koll på? Vad har de för kolvbytesintervaller, är det nått som brukar krångla med dessa? osv osv!
Skriv vad ni tycker och tänker, allmänt disko!
Mycke tacksam för roliga svar! Mvh. Filip!