polaris iq shift 600

endurogurra

Välkänd medlem
15 jan 2011
253
0
16
boden
tjenare har funderat på att köpa en 08as iq shift.
har läst att många skriver att dom har kassa dämpare och 23as matta, fast många skriver att dom byter till 32as matta för bättre grepp. nån som vet om man får plats med en 44as utan att göra nå?
nån som har kört en sån, går dom bra på led och i lössnö?
är dom resvänliga?
drar mycket soppa?

tacksam för svar :)

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
44 funkar bra dreva ner typ 2 på övre så blir det ännu bättre!
Dämparna är enkla men funkar för normal körning
Resvänlig neeej inte med den boggien!
Soppa är svårt men mellan 2 och 3 typ

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
08an har förgasare och de är rätt törstiga när man kör hårt, 3-4L/mil. Flyter riktigt bra i snön, självklart fördel med 44:a. Går att köra riktigt hårt efter led, den blev väl typ fjärde snabbast av alla skotrar i BLS-testet 2010 eller när det var. Dämparna är enkla men funktionella, dock inte renoveringsbara. Otroligt prisvärd skoter tycker jag!

Iggesota

Välkänd medlem
26 jan 2010
244
1
18
Iggesund
Jag har en -09as Shift med 44as matta som jag är otroligt nöjd med, funkar jä##igt bra i djupsnö för att vara en kort maskin.Efter knölig led känner man dock av begräsningen i de billiga dämparna. Och visst , med förgasare och tuff körning i snö vill den ha lite soppa ca 3.5-4 lit/mil. Men man köper mycke soppa för pengarna som det kostar att köpa en Dragon el liknande. Så är du inte ute efter att piska dålig led eller att hoppa så mycke så är denna skoter att rekomendera.. Billig att äga & framför allt driftsäker och stark 600 motor!!
2x Polaris 600 Shift -09:
http://www.youtube.com/watch?v=-bjUrwo04Ao&list=UUW6qFYdFzWbybxigVQidlgQ&index=8