Får inget svar i teknik, frågar därför här.
Införskaffat mig en -13 som gått 26timmar, blandat tävling/träning/friåkning.
Maskinen är nedbestyckad till 430mj, någon som vet vad man borde köra på och om detta munstycke duger förhavsnivå samt fjälls? någon som vet ungefärlig soppaåtgång? Min förra IQrr -09 drog som mest 7L-7,5L/milen.. nått måste vart fel, kollade aldrig över bestyckningen..
Har även tyckt att variatorn smäller något.. blir som smattrande högt ljud under drygt 500varv vid nedgång från högt till lågt varv. ljudet kommer, vad jag tror och vill minnas, vid ungefär 3000rpm.
Tror inte detta är nå farligt så jag inbillar mig att det är vikterna som smattrar?
Kolvarna som sitter i är original. 26timmar, 9,3kilo i komp på bägge, har provat flertalet gånger att mäta o det är jämnt. Hur många timmar vågar man köra på samma kolvar o vid vilket komp ska man börja höja på ögonbrynen?
Tändningen står på D, tänkte enbart köra 98okt.
Vad händer vid ändring av tändningen till tex C? Och jag vet att man inte ska köra på 95okt, men vad orsakar det för problem med 95 i en IQR eller tex RS?
Sen i övrigt, vad borde jag vara uppmärksam på? Någon som vet om några kända fel?
Införskaffat mig en -13 som gått 26timmar, blandat tävling/träning/friåkning.
Maskinen är nedbestyckad till 430mj, någon som vet vad man borde köra på och om detta munstycke duger förhavsnivå samt fjälls? någon som vet ungefärlig soppaåtgång? Min förra IQrr -09 drog som mest 7L-7,5L/milen.. nått måste vart fel, kollade aldrig över bestyckningen..
Har även tyckt att variatorn smäller något.. blir som smattrande högt ljud under drygt 500varv vid nedgång från högt till lågt varv. ljudet kommer, vad jag tror och vill minnas, vid ungefär 3000rpm.
Tror inte detta är nå farligt så jag inbillar mig att det är vikterna som smattrar?
Kolvarna som sitter i är original. 26timmar, 9,3kilo i komp på bägge, har provat flertalet gånger att mäta o det är jämnt. Hur många timmar vågar man köra på samma kolvar o vid vilket komp ska man börja höja på ögonbrynen?
Tändningen står på D, tänkte enbart köra 98okt.
Vad händer vid ändring av tändningen till tex C? Och jag vet att man inte ska köra på 95okt, men vad orsakar det för problem med 95 i en IQR eller tex RS?
Sen i övrigt, vad borde jag vara uppmärksam på? Någon som vet om några kända fel?