Polaris IQR/RR, 40 liters tank

ramppe1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Karleby Finland
Hej

Läste på ett finskt forum att ett svenskt företag skulle börja tillverka 40 liters tankar till Polaris RR, likadana som denna på bilden:

Är det någon som vet om detta stämmer och kan berätta mer?

mvh Rasmus

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Finns att beställa på www.trailtank.net Dom är 10,5 gallon = 40 Liter Pris:349$$

Comes with seat-to-tank mount brackets and light bracket with wiring extension.

Fuel gauge will be available for black tanks. A mid tank access plate will be available for those who would like access to the inside of the tank. You will use your OEM cap and fuel pickup (grommet, fitting, screen) You will need to get the long fuel line from Polaris if you don't have it already for the big tank.

ramppe1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Karleby Finland
Mats: Ja, det är det. Det var en Lynx åkare som hade skrivit i tråden att nån svensk firma skulle börja tillverka likadana tankar i sverige så jag tänkte bara kolla om nån här på forumet visste något om det.

Dadda: Ja, vet det. Ska beställa på måndag. Den extra tanken som Brandt säljer är riktigt ful och den är inte bra heller. När man kör i ca halv meters gropar så slänger den baken till höger och vänster.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Jag kommer också att få en såndär brandt extratank. Men jag tänker it monter an. Skall göra en dunkhållar för en 5 liters kagg :)

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Jo de blir väl att sätta ut en annons. Ramppe, kasta upp några bilder när du monterat stor tanken ? :) BTW: Har du kört 1 säsong med din RR redan ? Några problem so far ?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Någon som har mer info?
Eller ska man behöva beställa från USA igen... finns väll ingen i Sverige som har Trailtank:en hemma?

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Nä det verkar nödjävligt å få tag i nån som har en trailtank till salu i svea rike,Men man får väll dra ihop ett gäng å göra en beställning från trailtank,, dom har haft lite problem med de sissta tankarna som blivit missfärgade (gula) men dom undersöker det,,, kommer ju en svart i sommar oxå<!

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Nä det verkar nödjävligt å få tag i nån som har en trailtank till salu i svea rike,Men man får väll dra ihop ett gäng å göra en beställning från trailtank,, dom har haft lite problem med de sissta tankarna som blivit missfärgade (gula) men dom undersöker det,,, kommer ju en svart i sommar oxå<!
Vette fan själv vad jag skulle välja, klart najs att kunna kolla bränslenivån men de har ju inte direkt löst det snyggt längst bak av de bilder jag har sett så med vit tank ser det ju fruktansvärt fult ut längst bak med vit tank... Men kör man enbart funktion före form är det ju riktigt sjysst att få en tank med vettig volym i...

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Det blir då en svart tank för mig, den vita blir bara skitig och gul med tiden... sen ser man ändå inte hur mycket man har kvar om det är mindre än 10 liter i den vita.
Sen följer det ju med en mätare till den svarta.
Men vad jag kan se så verkar dom finnas på lager båda färgerna?